Ontevreden over de AP
Als Autoriteit Persoonsgegevens (AP) doen we ons best om onze taken zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden over de AP bent. Bijvoorbeeld over hoe (een medewerker van) de AP zich heeft gedragen. U kunt dit schriftelijk aan ons laten weten. U dient dan bij ons een klacht in over de AP.
Let op: Om een privacyklacht in te dienen over hoe een organisatie of persoon met uw persoonsgegevens omgaat, gaat u naar Een tip of klacht indienen bij de AP. Of bent u het niets eens met een besluit van de AP? Dan kunt u bezwaar maken.
Digitaal indienen
U kunt uw klacht over (een medewerker van) de AP digitaal indienen via Ontevreden over de AP.
Brief sturen
U kunt ons ook een brief sturen met uw klacht over (een medewerker van) de AP. Vermeld in uw brief deze gegevens:
- Uw naam.
- Uw adres.
- Uw telefoonnummer.
- Uw handtekening.
- De datum.
- Een zo duidelijk mogelijke omschrijving van het gedrag van (de medewerker van) de AP waarover u ontevreden bent. Noem ook de datum waarop dit zich afspeelde.
- Gaat uw klacht over een zaak die de AP in behandeling heeft of had? Noem dan ook het zaaknummer.
- Gaat uw klacht over een brief van de AP? Verwijs dan naar het kenmerk van deze brief.
Stuur uw brief naar:
Autoriteit Persoonsgegevens
T.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 93374
2509 AJ Den Haag
Zo behandelen wij uw klacht over de AP
De AP neemt telefonisch contact met u op om te kijken of we uw klacht direct mondeling kunnen oplossen. Lukt dit niet, dan gaan we als volgt te werk:
- U krijgt een schriftelijke ontvangstbevestiging.
- Een medewerker van de AP die niet betrokken was bij dat waarover uw klacht gaat, behandelt uw klacht over de AP.
- U krijgt de kans om uw kant van het verhaal te vertellen. Behalve als u dit niet wilt. Gaat uw klacht over een medewerker van de AP, dan krijgt die medewerker deze kans ook.
Hoe lang duurt het?
Wij doen ons best om uw klacht over de AP binnen 6 weken af te handelen. Mocht dit niet lukken, dan laten wij dit u binnen 4 weken weten. Wij doen daarna ons best om uw klacht zo snel mogelijk af te handelen.
Niet eens met afhandeling klacht?
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht door de AP? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.